diumenge, 17 de juny del 2012

Mostra documental!

Us adjunto a continuació algunes captures de pantalla i un exemple de quadre de doble entrada finalitzat! Espero que us agradi, la veritat és que jo m'ho he passat molt bé fent-ho!!! A veure què hi dieu!





LA PASSIÓ D’OLESA
LA PATUM DE BERGA
CARAMELLES DE SÚRIA
PASTORETS DE CALAF
FESTA DEL TIMBALER DEL BRUC
QUI I QUANTA GENT HI PARTICIPA
Gent del poble
1000 persones
De les quals 8 són personatges principals i els altres actors secundaris
Gent del poble
280 persones per a la Patum normal
159 nens per a la Patum infantil
Milers de persones hi assisteixen com a públic
Gent del poble

Més de 500 caramellaires
Gent del poble

100 actors
Gent de poble
ORIGEN PRINCIPAL
No se sap exactament quan van començar les representacions, però, segurament tenen els seus orígens en els actes sacramentals, processons i altres representacions lligades a la litúrgia de la Setmana Santa que es feien dins els recintes de les esglésies durant l'edat mitjana. 
Els seus origens cal buscar-los en els àntics entremesos que desfilaven a les processons del Corpus i que estaven destinats a educar, moralitzar i alliçonar el poble, per tal que aquest apronfunfís en el coneixement de les Sagrades Escriptures.
Les Caramelles van tenir un origen religiós, amb cançons que pretenien enaltir la Pasqua de Resurrecció
L’origen dels Pastorets el trobem en el teatre religiós medieval català que en dates nadalenques que s’estructurava en quatre nuclis argumentals: els Officium pastorum (l’adoració dels pastors o “pastorades”, l’Ordo prophetarum (desfilada de profetes bíblics i aparició de la Sibil·la), l’Ordo stellae (basat en el tema de l’estel dels Mags) i l’Ordo Rachaelis (dramatització del lament de Raquel després de la matança dels Innocents). Tot i que els primers textos en català d’aquest tipus de teatre són del segle XV, no és fins a finals del XIX, amb l’aparició primer del text de Miquel Saurina Los Pastorets de Betlem, o sia, lo naixement de Nostre Senyor Jesucrist (publicat l’any 1887) i el de Federic Soler “Pitarra” El bressol de Jesús o En Garrofa i en Pallanga (publicat l’any 1901) que la representació torna a agafar embranzida
La festa, amb la fira d’època corresponent, commemoren els fets ocorreguts el juny de 1808. Concretament el 4 de juny de 1808 una columna francesa sortí de Barcelona en direcció a Manresa, Lleida i Saragossa.
Avui es celebra la festa no per commemorar uns fets bèl·lics sinó com un signe d’agermanament entre els pobles i com a testimoni de la importància de la pau.
ANTIGUETAT DE LA TRADICIÓ
Any 1538
Any 1454
Finals del segle XVI
75 anys de tradició
12 anys de tradició
RECONEIXEMENT NACIONAL O INTERNACIONAL DE LA TRADICIÓ
Creu de Sant Jordi atorgada per la Generalitat de Catalunya
Va ser patrimoni de la humanitat l’any 2005
Tresor del patrimoni cultural i immaterial d’Espanya
Festa d’interès Nacional a Catalunya des del 1983
És una de les caramelles més antigues de Catalunya
No es coneix
No es coneix
FETS DRAMATICS RELACIONATS AMB LA TRADICIÓ
El dia 23 de febrer de 1983, pocs dies abans d’iniciar la temporada, un incendi va destruir el Gran Teatre de La Passió amb l’escenografia, els decorats, el vestuari i totes les instal.lacions.
El dia 27 de Maig de 2005 un jove de 22 anys i que formava part de la comparsa dels nans nous va ser assassinat a la zona de música de la Patum de Berga
No es coneixen
No es coneixen
No es coneixen
DATES DE LES REPRENTACIONS
Setmana Santa
Per corpus
Diumenge de Pasqua
Durant la celebració del Nadal
Cada primer cap de setmana de Juny
PUNT FORT DESTACABLE
(Destaqueu només un punt)
La quantitat de gent del poble que hi participa de manera voluntària i de generació en generació
Qualitat de les músiques i del reconeixement mundial que ha obtingut
Representen una de les Caramelles més grans i importants de Catalunya en un petit poble
La seva fidelitat al text d'en Josep Maria Folch i Torres, i  per les novetats tècniques i l'acurada posada en escena. Tot un poble que durant més de setanta-cinc anys porta representant aquest espectacle
És una recreació històrica que es pot viure de manera vivencial pels carrers del poble.
PUNT FEBLE DESTACABLE
(Destaqueu només un punt)
La rivalitat que existeix amb Esparreguera
No els agraden els “pixapins”
Possible rivalitat entre colles de caramelleraires
No hem pogut trobar cap punt feble destacable
No hem pogut trobar cap punt feble destacable

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada