CROMA I CODIS QR
|
|||
RESUM DEL CAS:
Els
nens i nens de cinquè de primària, dins del projecte dels DINOSAURES,
elaboren un fotomuntatge a través d’imatges capturades d’Internet i d’imatges
capturades amb el CROMA de l’escola. Un cop tenen elaborat aquests fotomuntatge
amb les fotografies dels DINOSAURES i utilitzant un recurs d’Internet,
insereixen aquesta fotografia en un codi QR i pengen als passadissos les
seves obres finals. Els pares i mares que visiten l’escola i els alumnes amb
l’ajuda dels IPADS, capturen els codis QR i poden veure així els
fotomuntatges dels companys
|
|||
CONTEXTUALITZACIÓ:
Curs on s’aplica: 5è
de Primària
Matèria: Projecte interdisciplinari
Tecnologies utilitzades en la unitat: Ordinadors, smartphones
Tipus d’escola:
Concertada (cooperativa de pares)
Ubicació de l’escola: Situada a la perifèria
d’una gran ciutat
Connectivitat:
Internet i Intranet
Ubicació dels Recursos Tecnològics:
Situació socioeconòmica dels estudiant: Mitjà – Alt
|
Experiència docent: 11 anys
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC:
Actualment fa dos anys que aquest mestre forma part de l’equip TAC,
impartint docència i suport tècnic a tota l’escola. El seu nivell és alt,
tant a nivell professional com personal. Amant de les noves tecnologies en
tots els àmbits.
|
||
ALTRES
DETALLS DEL CAS
|
|||
FITES EN LA HISTÒRIA:
Activitats planificades a la sessió o
unitat:
Nivell d’aprenentatge esperat:
Tipus d’activitat
|
ACTIVITATS DE LA HISTÒRIA
Tecnologies
utilitzades:
Raó per la qual es fa servir: Aquestes són les eines necessàries per
a desenvolupar l’activitat la finalitat de la qual és introduir als alumnes
en el món dels codis QR.
Naturalesa de les activitats: Tractament de la informació i de les
imatges amb la finalitat de crear un document o fotomuntatge que sigui únic i
diferent a cada alumne.
Dificultats trobades: Conscienciar als alumnes de la
importància del tipus i pes de les imatges cercades per tal que el resultat
final fos òptim.
Ajuda/ col·laboració emprada: Aquesta activitat es va desenvolupar
en grups desdoblats, de manera que el mestre encarregat de dur a terme
l’activitat tenia en cada sessió la meitat dels alumnes habituals.
Rol del professor: Facilitador del
procés d’ensenyament i aprenentatge. Guia del procés
Rol de l’estudiant:Protagonista, presa de decisions de com
i perquè, elecció de les fotografies, explorador de recursos i buscador de
solucions als problemes plantejats.
|
RESULTATS
Observacions: Cal un treball previ de cerca i de maneig en
els diferents programes esmentats. En el cas d’aquesta escola el plantejament
d’aquesta activitat va ser duta a terme tenint en compte que els alumnes ja
tenien aquesta base.
Avaluació de l’aprenentatge: L’avaluació és sumativa. Es valora
l’esforç i la dedicació en el treball final i en com els alumnes van resolent
els problemes.
Lliçó apresa pel professor: Quan treballes amb la motivació dels
alumnes aquests son capaços de fer coses extraordinàries.
|
dissabte, 12 de maig del 2012
Comencem amb el cas!
Us presento el cas que vaig fer servir en el marc de la segona pràctica d'avaluació continuada! A veure què ús sembla!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada