dissabte, 12 de maig del 2012

Comencem amb el cas!

Us presento el cas que vaig fer servir en el marc de la segona pràctica d'avaluació continuada! A veure què ús sembla!


CROMA I CODIS QR
RESUM DEL CAS:
 Els nens i nens de cinquè de primària, dins del projecte dels DINOSAURES, elaboren un fotomuntatge a través d’imatges capturades d’Internet i d’imatges capturades amb el CROMA de l’escola. Un cop tenen elaborat aquests fotomuntatge amb les fotografies dels DINOSAURES i utilitzant un recurs d’Internet, insereixen aquesta fotografia en un codi QR i pengen als passadissos les seves obres finals. Els pares i mares que visiten l’escola i els alumnes amb l’ajuda dels IPADS, capturen els codis QR i poden veure així els fotomuntatges dels companys

CONTEXTUALITZACIÓ:
Curs on s’aplica: 5è de Primària
Matèria:  Projecte interdisciplinari
Tecnologies utilitzades en la unitat: Ordinadors, smartphones
Tipus d’escola: Concertada (cooperativa de pares)
Ubicació de l’escola: Situada a la perifèria d’una gran ciutat
Connectivitat: Internet i Intranet
Ubicació dels Recursos Tecnològics:
  • A totes les aules PDI i ordinador de taula
  • 25 netbooks per a l’etapa Infantil
  • Tres aules d’informàtica amb 25 ordinadors
  • Carro de portàtils per a l’etapa de Primària
  • Carro de portàtils per a l’etapa d’ESOi Batxillerat
  • Ordinadors a totes les sales de mestres i departaments
  • 3 ordinadors Macintosh al departament TAC
  • 3 IPADS al departament TAC
  • Accessoris per a CROMA en una sala d’informàtica
Situació socioeconòmica dels estudiant: Mitjà – Alt

Experiència docent: 11 anys

Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC:  Actualment fa dos anys que aquest mestre forma part de l’equip TAC, impartint docència i suport tècnic a tota l’escola. El seu nivell és alt, tant a nivell professional com personal. Amant de les noves tecnologies en tots els àmbits.
ALTRES DETALLS DEL CAS
FITES EN LA HISTÒRIA:
Activitats planificades a la sessió o unitat:
  • Buscar imatges a la xarxa tenint en compte les dimensions i pes d’aquestes
  • Realització d’una fotografia fent servir el fons CROMA
  • Treure transparència de la imatge utilitzant la funció del Notebook
  • Capturar la imatge final i editar-la amb PAINT per aconseguir una imatge JPG
  • Penjar documents al bloc
  • Generar codis QR a través de l’URL facilitat pel bloc
Nivell d’aprenentatge esperat:
  • Els alumnes aprenguin la importància de tenir en comptes les característiques de les fotografies amb les que volen treballar
  • S’introdueixen amb l’edició pròpia de fotomuntatges de manera molt simple
  • Que els alumnes es familiaritzin amb els diferents recursos per a canviar els tipus d’arxiu
  • Que els alumnes entenguin la funció dels codis QR  i les seves múltiples aplicacions.
Tipus d’activitat
  • Activitat d’edició de imatges i fotomuntatges genereats a través de imatges ja existents en la xarxa combinades amb imatges capturades pels alumnes i posteriorment inserides en un codi QR
ACTIVITATS DE LA HISTÒRIA
Tecnologies utilitzades:
  • Cercadors de imatges la xarxa (Google)
  • Imatges capturades amb CROMA
  • Notebook
  • Paint
  • Bloc de l’escola
  • www.qredu.edu
Raó per la qual es fa servir: Aquestes són les eines necessàries per a desenvolupar l’activitat la finalitat de la qual és introduir als alumnes en el món dels codis QR.
Naturalesa de les activitats: Tractament de la informació i de les imatges amb la finalitat de crear un document o fotomuntatge que sigui únic i diferent a cada alumne.
Dificultats trobades: Conscienciar als alumnes de la importància del tipus i pes de les imatges cercades per tal que el resultat final fos òptim.
Ajuda/ col·laboració emprada: Aquesta activitat es va desenvolupar en grups desdoblats, de manera que el mestre encarregat de dur a terme l’activitat tenia en cada sessió la meitat dels alumnes habituals.
Rol del professor: Facilitador del procés d’ensenyament i aprenentatge. Guia del procés
Rol de l’estudiant:Protagonista, presa de decisions de com i perquè, elecció de les fotografies, explorador de recursos i buscador de solucions als problemes plantejats.
RESULTATS

Observacions: Cal un treball previ de cerca i de maneig en els diferents programes esmentats. En el cas d’aquesta escola el plantejament d’aquesta activitat va ser duta a terme tenint en compte que els alumnes ja tenien aquesta base.

Avaluació de l’aprenentatge: L’avaluació és sumativa. Es valora l’esforç i la dedicació en el treball final i en com els alumnes van resolent els problemes.

Lliçó apresa pel professor: Quan treballes amb la motivació dels alumnes aquests son capaços de fer coses extraordinàries.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada